onsdag 10 juni 2009

Knähund eller uteserveringshund?

Syster kom förbi för att inspektera lägenheten igår eftermiddag. Den fick godkänt, förutom att hon möblerade om lite. Detta var dock tacksamt då vi haft stora problem att matcha den bulliga soffan och min stora fåtölj med fotpall.

Efter detta var vi båda sugna på en promenad, speciellt jag som knappt sett lite grönska sen jag lämnade Umeå. Var dock inte alltför sugna på en promenix runt husby/akalla/tensta så vi styrde kosan mot city. Vädret var dock sådär så vi tog med paraplyet.

När vi väl nådde östermalmstorg så började det ljusna upp och när vi kom ut på Djurgården var det riktigt fint och alldeles lagomt varmt. Väl därute insåg jag hur sjukt fint Stockholm är på sommaren, speciellt runt Djurgården. Bilderna gör dock varken vädret eller omgivningarna rättvisa.

Var ju även tvungen att ta med något typiskt stockholmskt. Även om det är lite väl östermalmssnobbigt att köpa mat till hunden så tyckte jag nästan att det var fint på något sätt, att liksom gå ut och äta tillsammans med hunden. Även om jag tvivlar på att vovven får sitta på en mysig korgstol och äta sin mat från en tallrik på bordet.

Inga kommentarer: