söndag 20 september 2009

No puff

Gårdagen gick i fixandets och inredandets tecken. Plockade och städade hemma, vi hade verkligen saker liggande överallt sen veckan. Flyttade en fåtölj från sovrum til vardagsrum, tror det blev lite bättre. Senare satte jag igång med något jag funderat på länge - att sy ett överdrag till min sittpuff/fotpall. Den har liksom blivit lite småskabbig och färgen har bleknat.

Började plocka fram den rosa toyotan och kolla måtten. Sen var det dags att mäta upp tyget, vilket visade sig vara helt omöjligt. Inser verkligen varför det finns gigantiska linjaler på syslöjden, inget blir ju rakt när man skarvar med korta linjaler. Det blev helt enkelt skitdåligt, så jag blev sur, packade ner det blyertsstreckade tyget och knäppte på tv:n i stället.

Dagen innehöll även en resa till IKEA som resulterade i lite nya sängkläder samt en tur i "min" galleria där jag kom hem med ett par mormorskängor, perfekta höstskor!

Inte världens bästa bild, då det ligger en liten Joel och sover där någonstans

Billiga och användbara!

2 kommentarer:

Clara sa...

Fina skor! Varför gick du takvandringen? lät skoj!

darlingo sa...

En kompis hade presentkort så jag fick hänga med till rabatterat pris, är verkligen att rekommendera. Finns i Sundsvall också :)