torsdag 24 september 2009

Dagens

Det här har inte varit världens superdag, minst sagt. Fick ett samtal i förmiddags att jag inte fått jobbet jag sökte. Jag gick vidare till en andra omgång och var på en till intervju i måndags, allt kändes bra och det gör ju tyvärr att man får rätt höga förhoppningar. Hade en fin plan för hur det skulle vara att jobba där (de var så sjukt trevliga på intervjun), vart jag skulle äta lunch osv. Får troligen skylla mig själv när jag är så dum och tar ut saker i förskott. Dock hade jag börjat fundera på lönen, då det bara var 75%, och kommit fram till att det kanske inte var världens bästa jobb, men hade ju tagit det ändå liksom, man har inte råd att vara kräsen i dessa tider.

Hur som så har jag sökt två mamma-vik på mitt sommarjobb, där jag f.ö. vikar i några veckor nu också. Blev kallad till en liten intervju idag, mer ett lite informellt samtal med chefen. Jag sökte bl.a. den tjänst jag sitter på just nu och tänkte att jag nog skulle ha ganska goda chanser på den. När jag kom till intervjun så berättade hon dock att den tjänsten i princip är tillsatt, fick dock inte veta av vem. Så nu söker de bara en person till den andra tjänsten, som är mkt mer avancerad och där jag inte har en endaste liten chans att få jobbet, det sa hon förstås inte, men det var tydligen många och kompetenta sökande. Det säger ju liksom allt.

En liten tröst är i alla fall att en av de tjejer jag gillar bäst på jobbet också sökt tjänsterna så vi kunde stå och prata av oss lite och vara lite bittra båda två, även om vi är konkurrenter på pappret.

Himla tur att jag ska upp till Umeå i helgen och få ha roligt och hänga med mina kära vänner - längtar som sjutton just nu!

1 kommentar:

Annika sa...

Hej tjejen! Ge inte upp lovar att det kommer bli bra med jobbsitsen. Allting tar ju tid men ¨det kommer när man minst anar det =) Såg att du skulle til Ume..Vad mysigt..Jag stannade kvar här i Oslo..SÅ blir Bollnäs om en helg el två..Du då? Ska dui hem nåt? Ha en superskøn helg! Sror kram!