söndag 13 september 2009

Gräsänka

I helgen var jag gräsänka och igår passade jag därför på att göra lite saker i min ensamhet, som att fara på stan och kolla utbudet på några second hand affärer och leta korgar till badrummet. Hittade några fynd på röda korset, bl.a. en tunn jacka som jag kollat på på H&M i våras men aldrig köpt. Den kostade 30 spänn nu, värsta fyndet! Hittade även korgar på åhléns, snygga, svarta och billiga samt grönt garn på ÖB av alla ställen. Nu är det ju faktiskt höst och då rycker det i kreativitetsnerven lite extra, och en ny fin halsduk är ju alltid kul att ha, samt rätt terapeutisk att göra.

Kvällen spenderades framför Mamma Mia och Wanted. Den ena är helt klart bättre än den andra.

Det visade sig dock att korgarna jag köpt var alldeles för stora och ramlade i stort sett ner från badrumsskåpet och halsduken jag stickade blev inge bra. Men jag hade en himla mysig och soft kväll och det var sjukt skönt att vakna pigg och glad med energi idag, istället för bakis och ångestfylld!

Inga kommentarer: