lördag 12 september 2009

No more souk

I onsdags fick jag via bloggar reda på att SOUK-gallerian lagt ner. Tydligen lite småhemligt då jag inte förrän igår hörde talas om det på nyheterna. Hur som så var det värsta super-rean därnere med bl.a 30-50% på Topshop och 75% (!) på Beyond Retro. Fyndsugen som jag var satte jag mig på tunnelbanan och drog ner. Hade dock inte förberett mig på det som väntade därnere. Nedre planet var som en kyrkogård eller snarare ett ställe dit butiksinredning skeppas för att få bli gammal och dö. På i stort sett hela planet fanns endast tomma hyllor, släckta butiksskyltar och halvt nedmonterade väggar. Det enda som fanns kvar var en stackars liten skoaffär med den tragiska skylten "ta tre betala för två" och inga vettiga storlekar kvar.

Detta gjorde mig väldigt nere så jag skyndade därifrån och upp till övervåningen där det faktist nästan såg ut som vanligt, förutom att det var en jäkla massa rea (men kläderna var kvar liksom). Passade på att kolla igenom typ hela sortimentet och provade lite men det var lite som att hela Topshop var som en enda stor second hand-affär där kläder och storlekar var blandade hejvilt. Ingen shopping för Sofia alltså. Efter detta blev jag tvungen att gå en kompensationssväng på H&M, där jag såklart inte heller hittade något.

Allt som allt en ganska misslyckad shoppingdag alltså.











Före detta Monki-affär

Inga kommentarer: