fredag 8 maj 2009

Solig fredag

Idag var det dags för sista intervjun och sen allmän transkribering. Eftersom det var kanonväder slog vi oss ner på min uteplats med datorerna i högsta hugg. Jag hade dock inga hörlurar så hela Magistervägen fick några glimtar av vårt samtal med norrmannen, men är det sol så ska man va ute!

Fanns dock ett ganska stort problem med lösenordet till mitt trådlösa nätverk, så stackars Niklas gick på nätverksjakt. Han kammade noll, men såg ganska rolig ut med datorn i högsta hugg.

Hur länge han hade orkat stå sådär och surfa kan man ju fråga sig


Och frågan är vad han skulle gjort om han faktiskt hittat ett nätverk på sina promenader. Slagit sig ner mitt på vägen kanske?

Nåväl, lite transkriberande för mig och mycket för Niklas (tänk vad bristen på internetuppkoppling gör underverk för studiemoralen) senare kom Markus förbi med glassar! Himla schysst får man säga. Jag fick även lära mig att man kan försörja sig som "traderare". Vilket tydligen innebär att köpa billigt och sälja dyrt på tradera. Låter enkelt men känns lite osäkert som inkomstkälla ändå.

Har åtminstone varit en ganska produktiv dag som även resulterade i en lätt stekning i både ansikte och överkropp. Alltid lika skoj att vara gingerkid!

1 kommentar:

Milla och jag sa...

Haha, kul att du var framme med kameran..:)