torsdag 21 maj 2009

Den vilda jakten på ipren

Vaknade i natt av the head ache made in hell och inga huvudvärkstabletter hemma. Vad göra?
Visste att Niklas hade nåt piller hemma så när han skulle komma över och skriva uppsats på morgonen så tog han med sig en rejäl alvedon. Efter att ha sovit i två timmar så började den verka och jag blev människa igen.

Nåväl, jag ville ändå ha tag på en ask med ipren/alvedon eller liknande för resten av dagen och kvällen. Kollade apotekets öppettider och på nätet stod det att det var öppet på Ålidhem. Perfekt tänkte jag och tog en skakig promenad dit. Självklart var det inte öppet. Inte helt oväntat då de inte ens har öppet på en vanlig jäkla lördag.

Fick ringa Johan och be honom snällt att skjutsa mig till sjukhusapoteket, för de har ju alltid öppet. Kollade nätet även denna gång och de skulle ha öppet till åtta. Med god marginal for vi dit vid sextiden när huvudvärken börjat kicka in igen. Tror ni det var öppet eller? Näe!

Slutade med att snälla Erik skänkte sina sista ibumetintabletter till mig efter en resa till nydala.

Ett litet tips till apotekets webbansvariga. Endera har man ett schema där det står öppettider per veckonummer och uppdaterar detta. Eller så har man ett generellt schema så att alla kan förstå att de tider som står troligen inte stämmer på kristi flygare eller annan helgdag...

Inga kommentarer: