tisdag 17 november 2009

Vinter?

I fredags när vi kom till Småland snöade det stora fina flingor och svärfar spelade julmusik i bilen. Här hemma är det dock bara regn och rusk och det känns skönt att börja jobba på torsdag i stället för att vara hemma och kura i det här vädret. I dag har jag i alla fall utnyttjat vädret för att göra lite nytta. Jag har bl.a lagt ut min säng på blocket och surfat ny dator till Joel. Den jag spillde på funkar dock relativt bra igen, förutom snabel-a, men han är ändå sugen på en ny så jag försöker göra en insats på det området.

Har även passat på att tvätta. Igår när jag kom ner till min bokade tvättid på morgonen så hade någon snott min tvättid så jag fick, arg som ett bi, boka en ny idag. Sägas ska att det inte finns många tvättider lediga i det här området och de är endast två timmar långa, men jag hade tur och fick en redan idag. Så nu har jag lyckats tvätta fyra maskiner samt få i stort sett allt torrt. När jag var på väg därifrån med all tvätt så kollade jag på bokningstavlan och konstigt nog så var även tiden efter mig ledig. Så jag sprang hem och rafsade ner massa lakan och handdukar och annat som behövt tvättats väldigt länge. Det är ju liksom en av nackdelarna med korta tvättider som typ aldrig är lediga - man har ett konstant tvättberg hemma. Nu har jag dock lyckats bli av med nästan hela berget, så det ska bli himla skönt när allt är tvättat och klart. Det stora problemet är dock att jag inte tror allt får plats i skåpen, men hellre rent i högar än smutsigt!

Inga kommentarer: