måndag 2 november 2009

Bland riddare och vise män

Nu väntar ytterliggare veckor av någon slags arbets-befrielse. Även kallad arbetslöshet. Av elaka tungor kallat slöhet. Av samhällsengagerade tungor kanske benämnt som ett offer för kris, politik eller kanske till och med kapitalism. Hur som haver så går jag outsägligen omkring utan ett jobb. Att mitt väntade svar på om jag fått jobbet, efter min senaste intervju, skulle komma i form av ett mail (till skillnad från det lite mer vedertagna telefonsamtalet, vilket jag även anser vara mer hyffsat) är egentligen bara ett litet sidospår i denna historia.

En av mina glädjespridare i dessa dagar, då även "gratis" får anses vara mer än gott och kanske, men förhoppningsvis inte, nödvändigt inom en snar framtid. Är det faktum att TV4 Komedi, till vilken jag har tillgång pga av någon annans sportrelaterade intresse, har Monty Python-vecka. Passar den nördiga Sofia som hand i handske. Skoj ska det bli!

Inga kommentarer: