torsdag 5 mars 2009

"Rolig utflykt av sportig karaktär"


Vad tusan innebär det egentligen?

Mina kära vänner har nämligen skickat ett litet meddelande om att jag ska vara tillgänglig på lördag mellan 9-16 för detta ändamål. Kan ju vara allt från pulkaåkning och grilla på en sjö till att åka längdskidor eller (gud förbjude) slalom! Jag som är apsämst på slalom.

Blev hur som helst tvungen att ta en tur för att hitta ett par användbara täckbyxor/skalbyxor. De som ligger inpackade i min garderob är i herrstorlek L, vilket innebär att de är ungefär 3 decimeter för långa. De är dessutom sådär snyggt trefärgade a´la 90-tal. Efter lite tips fann jag i alla fall ett par snygga allaroundbyxor som enligt försäljaren skulle funka som skalbyxa, för endast 200 spänn på rean. Skönt att åtminstone slippa se ut som Stig-Helmer om det blir slalom. Även om jag kommer ha ungefär samma stil nerför en eventuell backe.

Insåg just att det dessutom finns något som heter snowboard. Som jag självklart är ännu sämre på. Ja det här kan ju bli en spännande lördag!

Bild: http://www.freeride.se

2 kommentarer:

Milla och jag sa...

Haha! Visst är det spännande med överraskningar? :)

darlingo sa...

haha, jadu minst sagt spännande ;)