söndag 1 mars 2009

Planering är en dygd



Jag har kommit på en idé för väggdekoration. Kom på det redan i torsdags och drog med en inte alltför motstridig pojkvän på stan cirka en timme innan stängning. För jag skulle ju börja fixa och dona redan på en gång och då kan man ju inte ge sig till tåls att vänta med inköp till dagen efter inte. Sagt och gjort så köpte vi tyg, gardinstång och rep/snöre. Men tror ni att jag började mäta, klippa och sy på kvällen eller? Rätt gissat.

Men igår, när pojkvännen åkt hem och jag kände mig pysslig på eftermiddagen så tänkte jag ge det en chans ändå. Mätte ut bredd, ritade streck och strök kanter. Tog fram den rosa toyotan och såg fram emot lite racing. Men tamejtusan, när jag öppnar symaskinen och ska trä tråden så finns det ungefär 10 cm tråd kvar. Räcker knappt till att trä maskinen. Så typiskt när man väl är sugen och har fixat allt.

Det hela slutade med att jag funderade på en sväng till ICA. En tur-och-retur-promenad på en kvart. Satte mig i soffan och funderade lite till och plötsligt var det melodifestival och jag kände mig halvsjuk.

Men idag, då jäklar! Sytråden är inhandlad och nu ska jag bara hämta Johan på flygplatsen, sen ska det faktiskt bli nåt av det där tyget!

1 kommentar:

Milla och jag sa...

Åååå är det det där tyget som ska vara på väggen? Det tyget är superfint! :)