tisdag 17 februari 2009

Komma igång

Det här med att jag börjat blogga igen var nog lite av en överdrift. Dock skyller jag på en tiodagars resa till huvudstaden och absolut avsaknad av internetuppkoppling i den lilla lägenhet där jag befann mig. Detta gjorde givetvis att tiden jag befann mig i denna lägenhet reducerades till en väldigt liten del av min vakna tid. Därmellan tog jag promenader in till city och shoppade små komplement till den lilla packning jag hade med mig. Jag åkte tunnelbana till Gärdet, Söder, Solna och Kista av olika trevliga anledningar. Drack alldeles för mycket öl och vin med nyfunna bekantskaper vilket bland annat resulterade i ett par sönderslagna strumpbyxor och blåmärken både här och där. Jag åt allt från anka i portvinssås och västerbottenspaj till wokgrönsaker med köttbullar och en-dag-gammal-McFlurry (dock instoppad i frysen).

Sist men inte minst så fick jag tillfälle att spendera tid med trevliga och underbara människor som jag tyvärr träffar alltför sällan i vanliga fall. Med detta sagt så var en tio dagar utan möjlighet till internetbaserad kommunikation faktiskt ganska ok.

Men nu är det en tid med iksu, möten, plugg och allt annat som gäller. För var det något jag inte gjorde därnere så var det nytta!

Inga kommentarer: